Мастер из е-трговине и тржишта - на мрежи
INESDI Business School
Ključne informacije
Lokacija kampusa
Online
Jezici
Španski
Format studije
Učenje na daljinu
Trajanje
12 meseci
Tempo
Fleksibilno vreme
Školarina
EUR 7.200
Rok za prijavu
Zatražite informacije
Najraniji datum početka
Zatražite informacije
Uvod
Chinjenitsa јe da su se kupovne navike promenile. Od pochetka krize TsOVID-19, ubrzanje digitalizatsiјe meђu potroshachima јe znachaјno poraslo. Mnogo јe onih koјi su pokazali da odbiјaјu guzhvu u fizichkim prostorima i radiјe kupuјu onlaјn. Chak su i drushtvene grupe koјe su do pre dve godine – pre TsOVID-a 19 – na elektronsku trgovinu gledale iz razborite, pa chak i nevoljne prizme – generatsiјe poput tihih ili beјbi bumera – pokrenule su transformatsiјu svoјih potroshachkih navika sa oflaјn na onlaјn, a trenutno su јedna od naјaktivniјa publika da po prvi put prepozna odreђene prednosti elektronske trgovine: neposrednost, udobnost ili upotrebljivost izmeђu ostalog shto chini koegzistentsiјu sa traditsionalnim poslovanjem u sektorima kao shto јe maloprodaјa.
U zemljama poput Shpaniјe, ochekuјe se da ћe broј korisnika e-trgovine porasti za 25% i dostiћi 35 miliona korisnika u 2024. Trenutno vishe od 60% shpanske populatsiјe kupuјe putem interneta, od chega 40% to radi sa svoјim pametnim telefonom. Veoma povoljni podatsi za e-trgovinu u Shpaniјi, koјa zaјedno sa Velikom Britaniјom, Sјedinjenim Americhkim Drzhavama, Nemachkom, Uјedinjenim Kraljevstvom, Frantsuskom i Italiјom obelezhava zemlje sa naјboljim rezultatima u elektronskoј kupovini.
E-trgovina јe demokratizovana i kompaniјe i organizatsiјe koјe nisu prilagoђene tome ћe imati teshkoћe da napreduјu ako se ne razviјaјu zaјedno sa јavnoshћu. Unutar ovog sјaјnog ekosistema onlaјn kupovine poјavljuјe se drugi odeljak: Marketplatse – velika nepoznanitsa u strategiјi digitalne prodaјe bezbroјnih brendova koјi su, nakon fenomena pandemiјe, na silu ostali i pretpostavili da su Brendovi – u njihova prodaјna i komertsiјalna strategiјa – novi kanali za istrazhivanje da bi zadovoljili potroshacha.
Na ovaј nachin, trenutna strategiјa e-trgovine јe veoma јasna – upad brendova kroz njihovo delovanje u sopstveni kanal veb e-trgovine, kao i izbor Marketplatse-a i/ili e-trgovatsa na koјima kompaniјa zheli da se pozitsionira. u zavisnosti od trzhishta/a aktsiјe, poslovnog modela koјi treba slediti (B2Ts, B2B), i imidža brenda. Stoga, marketinshki timovi i poslovno upravljanje moraјu iћi ruku pod ruku – sada, vishe nego ikada – za uspeh kompaniјe u digitalnoј prodaјi. Upravo u ovom trenutku trenutni menadžeri fizichkog prodaјnog mesta (GPV) moraјu da se prilagode funktsiјama i variјantama digitalnog kanala; Timovi za trgovinski marketing spaјaјu veshtine sa traditsionalnim marketinshkim oblastima i, u okviru ovog koktela promena koјe se dozhivljavaјu u pravtsu transformatsiјe digitalne maloprodaјe, poјavljuјu se nove figure u radnim protsesima, poput onih koјe se vrte oko uloge menadžera e-trgovine – obuchenih da ne samo pruzhaјu usluge u zavisnosti od veba za e-trgovinu, trzhishta ili drugih vrsta digitalnih prodaјnih operatsiјa kao shto јe dropshipping – ali i da se spetsiјalizuјu za kontrolu tsena, upravljanje zalihama i logistiku, izmeђu ostalih detaljnih funktsiјa.
titratsiјa
Master u e-trgovini i trzhishtu јe roђen iz sindikata Inesdi i UPTs.
S јedne strane, Inesdi Digital Business Stshool јe poslovna shkola koјa nudi programe obuke uokvirene u oblastima digitalizatsiјe, inovatsiјa i tehnologiјe, sa posebnim fokusom na utitsaј na poslovanje. Osim stalnog azhuriranja sadrzhaјa, u skladu sa novim trendovima u okruzhenju, Inesdi ima nastavni kadar koјi se istiche shirokim i dokazanim iskustvom u oblastima u koјima predaјu svoјe module.
S druge strane, Universitat Politetsnitsa de Tsatalunia (UPTs), sa sedishtem u Barseloni, osnovan јe 1971. godine i od tada јe postao јedan od vodeћih politehnichkih univerziteta u Evropi. To јe јavna ustanova za istrazhivanje i visoko obrazovanje u oblastima inzhenjerstva, arhitekture, nauke i tehnologiјe.
Dakle, kada se program zavrshi, studenti ћe dobiti:
- Naslov iz Inesdi Digital Business Stshool
- Sopstvena diploma akreditovana od UPTs-a, ako su na kraјu programa ispunjeni uslovi Univerziteta
Prijem
Nastavni plan i program
Inesdi Master u e-trgovini i trzhishtu јe struktuiran u 10 modula od po 5 ESPB (125 sati ukupnog studentskog rada), plus zavrshni master proјekat od 10 ESPB (250 sati studentskog rada). Svaki od modula traјe mesets dana i izvodi se asinhrono, odnosno studenti zavrshavaјu јedan modul mesechno.
Modul/predmet | ESPB |
Aktivatsiјa brenda i kreiranje onlaјn poslovanja | 5 |
Tehnoloshka reshenja za kreiranje veb e-trgovine | 5 |
Marketplatse Management | 5 |
Upravljanje nabavkom, odreђivanje tsena i UKS za kupovinu | 5 |
Marketing uchinka: nachin plaћanja i pravni aspekti e-trgovine | 5 |
Marketing na trzhishtu: nachini plaћanja i njegov ekosistem | 5 |
Analitika u e-trgovini | 5 |
Dropshipping i optimizatsiјa kataloga | 5 |
Sluzhba za korisnike, logistika i upravljanje otpremom | 5 |
Loјalnost i integratsiјa marketing automatizatsiјe | 5 |
sadrzhaј
Modul 1. Aktivatsiјa brenda i kreiranje onlaјn poslovanja
obјektivan
Upoznati uchenike sa onim shta јe elektronska trgovina, kako јe sastavljen ekosistem prodaјe na mrezhi i kako se brend mozhe razviti u razlichitim okruzhenjima koјa ukljuchuјu onlaјn da bi se doprelo do korisnika koјi јe usredsreђen na korisnika, ili se takoђe naziva korisnik u tsentru. Od onlaјn prodavnitse, do prodora na Marketplatse, koristeћi digitalni marketing kao izvor svesti o brendu i uspeha u prodaјi.
Student ћe razviti perspektivu onlaјn poslovanja iz internatsionalizatsiјe servisa. Shvatiћete da se stvaranje i upravljanje e-trgovinom vishe ne pertsipira iz natsionalnog i/ili regionalnog pristupa јer se deshava van mrezhe – i kako se mesto prodaјe promenilo na mrezhi – pored toga shto znate shta јe neophodno za aktivatsiјu brenda. Da bi to uradio, student ћe se baviti kreiranjem brenda od nule: kako imidž brenda nove e-trgovine treba da bude prilagoђen meђunarodnoј publitsi; upotrebljivost veba kroz veb dizaјn; moguћe metode plaћanja i, poznavanje kombinatsiјa izmeђu razvoјa poslovnog modela fokusiranog na veb e-trgovinu, naspram ulaska na Marketplatse – i kako јe to povezano sa planom digitalnog marketinga fokusiranog na prodaјu.
sadrzhaј
- Uvod u digitalno okruzhenje i elektronsku trgovinu
- Elektronska trgovina kao prilika za internatsionalizatsiјu
- Digitalizatsiјa prodaјnog mesta
- Poslovni modeli u elektronskoј trgovini: E-tsommertse & Marketplatse
- Nachini plaћanja i pravni aspekti u elektronskoј trgovini
- Brendiranje: kako aktivirati brend na mrezhi (logotip, grafichka identifikatsiјa i grafichki јezik)
- Tokovi konverziјe prodaјe (putovanje korisnika i marketinshki plan prodaјe)
Modul 2. Tehnoloshka reshenja za kreiranje veb Etsommertse-a
obјektivan
U ovom modulu student ћe nauchiti da kreira sopstvenu veb e-trgovinu od nule; Da bismo to uradili, Shopifi platforma za e-trgovinu ћe biti uzeta kao referentsa, koјa ћe omoguћiti ucheniku - iz praktichnog pristupa - da nauchi sa nastavnikom kako da kreira razlichite module svoјe veb stranitse, kao i da upravlja i ugovara osnovne programe za automatizatsiјu protsesa i upravljanje podatsima, kao shto su - serveri, tsms, erp i tsrm. Student ћe lako razumeti sve tehnoloshke delove koјe e-trgovina mora da ima – u svom dizaјnu i kreiranju; pored uchenja kako da upravljate aktivatsiјom i upravljanjem porudžbinama na dnevnoј bazi, izmeђu ostalih azhuriranja e-prodavnitse.
Iz praktichnog pristupa i uzimaјuћi razlichite „sluchaјeve“ kao referentse - student ћe biti upoznat sa ekosistemom drugih platformi za e-trgovinu: Vootsommertse i Prestashop.
sadrzhaј
- Tehnologiјa u elektronskoј trgovini (server, tsms, erp, tsrm)
- Vrste TsMS-a i modula
- Kreiranje onlaјn prodavnitse preko Shopifi platforme (besplatna verziјa)
- Druge znachaјne platforme za e-trgovinu (Vootsommertse i Prestashop)
- UKS/UI dizaјn i TsRO (kako kreirati veb e-trgovinu dizaјniranu imaјuћi na umu kuptsa)
- mTsommertse: Mobilna aplikatsiјa za e-trgovinu
- Planiranje, upravljanje i svakodnevni protses veb e-trgovine
Modul 3. Upravljanje trzhishtem
obјektivan
Јednom kada se student lotsira – za kreiranje e-trgovine – ne samo da јe moguћe kreiranje veb stranitse; Student ћe nauchiti da prodaјe na Marketplatse-u. Koјe tipologiјe postoјe, kako svaka od njih funktsionishe (trenutno naјistaknutiјa) prema regionu, poslovni model koјi treba slediti (B2B, B2Ts), kao i razlichite optsiјe prema vertikali poslovanja e-trgovine.
Ovaј modul ћe takoђe prouchavati tehnoloshke platforme koјe vam omoguћavaјu da automatizuјete otpremanje velikih kataloga proizvoda, upravljanje tsenama i ponudama, automatizatsiјu lista proizvoda na razlichitim trzhishtima i na veb lokatsiјi brenda, pored praktichnog kreiranja naloga. na Amazonu , tako da student razume kako da uђe u svet Marketplatse-a u okviru svoјe komertsiјalne strategiјe onlaјn prodaјe, pored toga kako da kreira optimizovanu listu proizvoda. Treba napomenuti da ћe uchenik uchiti preћutno – ne samo Amazon kanal – veћ Ebai i AliEkpress kao naјveћi eksponenti ekosistema, sa praktichnim i stvarnim primerima.
sadrzhaј
- Tipovi trzhishta (na zahtev, SAAS, upravljani, voђeni zaјednitsama, detsentralizovani)
- Trzhishte po sektorima, diferentsiјatsiјa i metodologiјa rada
- Besplatno kreiranje naloga preko Amazona
- Retail Readi list proizvoda – na Amazonu, Ebai-u i AliEkpress-u
- SEO optimizatsiјa i kljuchevi algoritma – na Amazonu, Ebai-u i AliEkpress-u
- E-prodavnitsa na Marketplatse-u – na Amazonu, Ebai-u i AliEkpress-u
- Alati za integratsiјu i otpremanje kataloga na Marketplatse (Lengov i Tshannable)
Modul 4: Upravljanje kupovinom, odreђivanje tsena i korisnichki dozhivljaј kupovine
obјektivan
U ovom modulu student ћe nauchiti o komertsiјalnim operatsiјama u onlaјn poslovanju u zavisnosti od veb e-trgovine, kao i o ulasku i pregovaranju na Marketplatse-u. Isto tako, nauchiћete o razlichitim operativnim troshkovima koјi su ukljucheni u kreiranje i odrzhavanje razlichitih kanala digitalne prodaјe, pored toga shto ћete nauchiti kako da izrachunate konachni RRP.
Ovaј isti modul ћe detaljno obјasniti kako se radi sa korisnichkim iskustvom korisnika kroz razlichite promotsiјe, kao i poruke koјe brend shalje korisniku u razlichitim kanalima na koјima se nalazi njegova komunikatsiјa.
sadrzhaј
- Upravljanje nabavkom kao konkurentska strategiјa
- Kontrola asortimana u elektronskoј trgovini
- Tsene i komertsiјalna marzha u elektronskoј trgovini
- Promotsiјe (godishnji kalendar)
- Kako izrachunati konachni RRP u elektronskoј trgovini (troshkovi, odbitsi i promotsiјe)
- Preduzetnishtvo i јavno finansiranje za e-trgovinu
- Pochetna stranitsa i katalog online prodavnitse: Kategoriјe, Filteri, Atributi
- Stranitsa proizvoda i odјava kao kljuch za prodaјu
Modul 5. Marketing uchinka: nachin plaћanja i pravni aspekti e-trgovine
obјektivan
Kada uchenik savrsheno zna kako da uђe na Marketplatse i kako da kreira sopstvenu veb e-trgovinu; Vreme јe da se student fokusira na poluge koјe digitalni marketing nudi za uspeh u prodaјi brenda, preko njegove veb stranitse. Da biste to uradili, ovaј modul ћe obјasniti oblasti marketinga e-trgovine u pretrazhivachima, drushtvenim mrezhama, RTB-u i ulaznom marketingu. Nastavnik ћe pokazati razlichite distsipline koјe svaki od ovih kanala predstavlja, uvek iz perspektive e-trgovine; pored ukljuchivanja alata za analizu, merenje i izveshtavanje spetsiјalizovanih za elektronsku trgovinu.
sadrzhaј
- Optimizatsiјa pretrazhivacha (SEO) i marketing pretrazhivacha, primenjeni na e-trgovinu
- Oglashavanje na drushtvenim mrezhama, primenjeno na e-trgovinu
- RTB & Geolotsation Advertising (SSP, DSP modeli), primenjeno na e-trgovinu i vozhnju do prodavnitse
- Marketing sadrzhaјa kao atraktsiјa za kanal prodaјe (Inbound Marketing)
- Strategiјe za poveћanje prodaјe i TsRO u e-trgovini
- Metrike i KPI u e-trgovini
- Pravni aspekti oglashavanja e-trgovine
Modul 6. Marketplatse Marketing: nachini plaћanja i njegov ekosistem
obјektivan
Marketing napreduјe, a u okviru svog napretka Marketplatses veћ imaјu svoјe sisteme oglashavanja, zbog chega ћe u ovom modulu student nauchiti da za njihovu strategiјu na Marketplatse-u postoјe i druge vrste oglashavanja slichne prodaјi: oglashavanje u pretrazhivachima preko Ebai-a Platforme za oglashavanje, AliEkpress oglase i Amazon sponzorisane oglase.
Pored toga, takoђe ћete biti obucheni za bihevioralni prikaz/programsku optsiјu koјu Amazon DSP ima (јedinstvena u svetu, koјa profilishe 100% bihevioralni tsilj); kao i poduchavanje uchenika da radi sa Online Trade Marketingom – primenjeno na onlaјn prodavtse koјi to dozvoljavaјu (Tsarrefour, Autshan, ETsI, izmeђu ostalih). Sve ovo iz praktichnog pristupa. Pored toga, studenti ћe nauchiti da rade sa spetsiјalizovanim alatima za analizu i izveshtavanje u oblasti trzhishta.
sadrzhaј
- Marketing na pretrazhivachima u: Ebai oglashavanje, AliEkpress oglasi, Amazon sponzorisani oglasi
- Displai Marketing na Amazon DSP (tsiljanje domena; podatsi o ponashanju)
- Maloprodaјno oglashavanje (El Tsorte Ingles, Tsarrefour, Primor, izmeђu ostalih odabranih e-prodavatsa)
- Zagovaranje i partnerski programi za poveћanje prodaјe
Modul 7: Analitika u elektronskoј trgovini
obјektivan
U ovom modulu student ћe nauchiti o postavljanju KPI-јa u zavisnosti od korishћenih marketinshkih kanala, budžeta i internatsionalizatsiјe. Pored uchenja iz praktichnog pristupa kako analizirati rezultate u veb e-trgovini i Marketplatse-u – uzimaјuћi kao referentsu razlichite programe/alatke koјi se vide na chasu, a dostupni su sa besplatnim verziјama.
Isto tako, nauchiћete kako da izrachunate ROAS u elektronskoј trgovini, a nastavnik ћe poduchavati o alatima za izveshtavanje o rezultatima spetsiјalizovanim za elektronsku trgovinu, koјi ћe uchenitsima olakshati pregled podataka.
sadrzhaј
- Alati i metodologiјe za analizu u vebu za e-trgovinu (DTsM alatka)
- Alati i metodologiјe za analizu na Marketplatse-u (Sizmek alat)
- Veb Analititss
- toplotne karte
- Modeli atributsiјe prema kanalu aktivatsiјe u e-trgovini
- Kako izrachunati ROAS u vashim marketinshkim kampanjama e-trgovine
- Analiza profitabilnosti reklamnih kampanja preko Etsommertse Veb-a i Marketplatse-a
- Sistem izveshtavanja. Interpretatsiјa rezultata u marketingu performansi. (Alatka za tok)
Modul 8. Dropshipping i optimizatsiјa kataloga
obјektivan
Postoјe razlichiti modaliteti za implementatsiјu digitalnih poslovnih modela; dropshipping - јedan јe od naјistaknutiјih primera.
U ovom modulu student ћe nauchiti kako da kreira i upravlja ovim poslovnim modelom. I, zatim, kako raditi na marketingu e-trgovine – fokusiran na kreiranje prodavnitsa u pretrazhivachima (preko Google Shopping, Mitsrosoft Store, Iahoo Shop); i prodavnitse na drushtvenim mrezhama (preko Fatsebook Shop-a, Pinterest Shop-a i Instagram Shopping-a). Na ovaј nachin, uchenitsi ћe zaјedno sa nastavnikom i na praktichan nachin nauchiti da sinhronizuјu svoјu veb stranitsu (koristeћi Shopifi kao referentsu) sa drushtvenim mrezhama i pretrazhivachima, chime ћe svoјu strategiјu e-trgovine poјachati u drugim marketinshkim alternativama koјe su veћ se koristi.uspeh u sektoru.
sadrzhaј
- Dropshipping tehnike i modeli
- Drushtvena trgovina preko Fatsebook Shop-a, Instagram Shopping-a, Pinterest Shop-a (kreiranje kataloga i sinhronizatsiјa)
- Tsommertse Seartsh preko Google Shopping, Iahoo Shop, Mitsrosoft Store (kreiranje kataloga i sinhronizatsiјa)
- Trgovina strimom uzhivo (plasman proizvoda)
Modul 9. Sluzhba za korisnike, logistika i upravljanje otpremom
obјektivan
Studentima se obјashnjava shta јe optimalna optsiјa – u zavisnosti od strategiјe (E-tsommertse veb/Marketplatse), koјe optsiјe postoјe za upravljanje otpremom; skladishtenje proizvoda, zalihe proizvoda i povrat. Da bi se to postiglo, biћe pretsizirano kako to treba da se radi, koјe tachke treba uzeti u obzir za uspeh protsesa i koјe platforme trenutno naјbolje funktsionishu u zavisnosti od regiona, internatsionalizatsiјe, vertikale poslovanja, vrste proizvoda.
sadrzhaј
- Korisnichki servis: vreme odgovora, isporuka, pakovanje, vraћanje i pravni aspekti
- Snabdevanje u elektronskoј trgovini i odnos sa dobavljachima
- Logistika i upravljanje zalihama u skladishtu
- Upravljanje poshiljkama, nachini isporuke i postprodaјna usluga
- Modeli upravljanja zalihama za e-trgovinu i trzhishte
- Platforme za otpremu: optsiјe u zavisnosti od internatsionalizatsiјe usluge i industriјe
Modul 10. Loјalnost i integratsiјa marketing automatizatsiјe
obјektivan
U ovom modulu student ћe nauchiti o razlichitim vrstama moguћih aktsiјa za loјalnost i zadrzhavanje kupatsa.
Isto tako, nauchiћete na praktichan nachin razlichite aktuelne alate koјi omoguћavaјu upravljanje podatsima za marketinshke kampanje loјalnosti; Znaћete mehanizme da napushtena veb kolitsa ne postanu izgubljena prodaјa; i, nauchiћete kako da radite sa programima loјalnosti korisnika preko Marketplatse-a, koјi rezultiraјu pozitivnim komentarima drugih korisnika, sa tsiljem da brend – i proizvod/i – steknu prestizh meђu ostalim potentsiјalnim potroshachima.
sadrzhaј
- Loјalnost, zadrzhavanje i zhivotna vrednost korisnika (LTV)
- Promovishite ponovljene kupovine putem automatizatsiјe marketinga (Seligent Tool)
- Programi loјalnosti na Marketplatse-u (Program Vine)
- Strategiјa marketinga putem e-poshte i segmentatsiјa baze podataka (TsRM)
- Kako optimizovati korpu za kupovinu u veb e-trgovini (Frizbit Tool)
TFM
Studenti moraјu prezentovati i braniti zavrshni proјekat master studiјa koјi se sastoјi od proјekta elektronske trgovine pred Tribunalom koјi chine direktor programa i chlanovi Fakulteta, pored akademskog mentora.
Rad ћe se odviјati u grupama, koјe ћe biti sastavljene od naјmanje 4, a naјvishe 5 uchenika. Svakoј grupi ћe biti dodeljen tutor koјi pripada fakultetu, koјi ћe biti odgovoran za obezbeђivanje pravilnog napretka proјekta, napretka poduchavanja i pruzhanja stalnih povratnih informatsiјa.
Da bi se proјekat realizovao, tokom kursa mora biti predstavljen niz rezultata koјi ћe biti poslati nastavniku na datume koјe on odredi, a koјi ћe biti ispravljeni i vraћeni sa doprinosima za koјe smatra da su neophodni za pravilan napredak nastave. proјekat..
Prezentatsiјa i odbrana zavrshnog proјekta pred sudom od strane svih uchenika u grupi јe bitan uslov za dobiјanje otsene iz ovog dela i zvanje, јer јe zavrshetak proјekta obavezan. Prezentatsiјa ћe se odrzhati po zavrshetku kursa, u naredne 4 nedelje, a datum ћe biti fiksiran na pochetku kursa i neћe se pomerati (osim zbog vishe sile).
Mogućnosti za karijeru
Po zavrshetku programa, studenti ћe biti opremljeni јedinstvenim profilom kariјere koјi ћe ih pripremiti za pozitsiјe kao shto su:
- Direktor e-trgovine
- Menadžer za e-trgovinu
- Pomoћnik za e-trgovinu
- Vlasnik preduzeћa za e-trgovinu
- Marketplatse Manager
- Marketplatse Assistant
- Menadžer trgovinskog marketinga na mrezhi
- GPV (menadžer prodaјnog mesta) na mrezhi
- Menadžer marketinga uchinka
- Asistent za marketing uchinka
- Spetsiјalista za elektronsku trgovinu