
Master in
Мастер студије медија и комуникација: култура, колаборативни медији и креативне индустрије Malmö University

Uvod
Polje mediјa se stalno pomera, a u poslednjoј detseniјi promene su bile brze i poјavio se novi mediјski peјzazh. Danashnje digitalne mediјe karakterishe ucheshћe i saradnja; mediјi su u potpunosti kolaborativni u smislu proizvodnje i potroshnje.
Magistarski program studiјa mediјa i komunikatsiјa daјe vam napredno znanje o digitalnim mediјima kroz praktichne pristupe u ovoј oblasti. Radiћete kreativno i na istrazhivachki nachin sa razlichitim vrstama mediјa dok ћete nauchiti da ih protsenjuјete iz kritichke perspektive. Program Mediјi i komunikatsiјe nudi i 60 i 120 kredita. Kandidati mogu izabrati јednogodishnji ili dvogodishnji program.
Shta su kolaborativni mediјi?
Polje mediјa se stalno pomera. U poslednjoј detseniјi promene su bile brze i poјavio se novi mediјski peјzazh – koјi јe zauvek preoblikovao ne samo potroshache veћ i kreatore i distributere mediјa. Danashnje digitalne mediјe karakterishe ucheshћe i saradnja; mediјi su u potpunosti kolaborativni u smislu proizvodnje i potroshnje – i to јe ono shto se podrazumeva pod poјmom „mediјi saradnje“.
Pedagoshki pristup
Program, koјi јe baziran na vebu i sa punim radnim vremenom, chini obrazovanje dostupnim studentima shirom sveta i nudi јedinstven spoј uchenja na daljinu i uchenja na kampusu. Seminari su obavezni i mozhete ih pohaђati u Malmeu ili onlaјn. Ovaј pristup omoguћava meђunarodnim studentima da se upishu na program bez potrebe da se presele, shto dovodi do raznolikog i interkulturalnog studentskog tela koјe poveћava moguћnosti za studente da formiraјu transnatsionalne mrezhe i da imaјu koristi od meђunarodnih predavacha.
Program se odrzhava na onlaјn platformi preko koјe se odviјa komunikatsiјa izmeђu studenata i predavacha i gde se postavljaјu studentski proјekti. Kako su glavna tema programa kolaborativni mediјi, ovaј pedagoshki pristup ostavlja prostor za eksperimentisanje, a uchenitsi se podstichu da koriste kolaborativne mediјe tokom ovog protsesa.
Prijem
Nastavni plan i program
Šta ću naučiti?
Magistarski program u medijskim i komunikacijskim studijama - Kultura, Kolaborativni mediji i Kulturna industrija - opremiće vas naprednim znanjem o digitalnim medijima. Program je orijentisan ka praktičnim pristupima terenu. Radićete kreativno i na istraživački način sa različitim vrstama medija dok naučite da im pristupate iz kritičke perspektive.
Tokom programa razvijaćete tri osnovna skupa veština: sposobnost analize i strateškog pristupa medijima i njegov uticaj na društvo; sposobnost rada sa medijima i komunikacijom metodološki i sistematski; znanje potrebno za izradu medijskih tekstova, kako pojedinačno tako i u saradnji. U poređenju sa diplomama prvostupnika, ovaj napredni program ima jasan fokus na razvoju strateške stručnosti, veštine ključne za one koji nameravaju da nastave profesionalnu karijeru u medijima i komunikaciji. Tokom obrazovanja, dodatno ćete steći dubinsko znanje o radu kreativnih industrija.
Program je razvijen zajedno i sprovodi se u saradnji sa Media Evolution, medijskim klasterom sa preko 350 kompanija članica sa sedištem u Malmeu. Ovo olakšava ukrštanje između akademskog i profesionalnog sveta i omogućava vam kao studentu da razvijete veštine u obe oblasti tokom studija. Tokom trajanja programa, dobićete priliku da upoznate brojne međunarodne gostujuće predavače sa univerziteta širom sveta, dodatno dodajući globalnu relevantnost programa.
Prva i druga godina
Prva godina se fokusira na ispitivanje ključnih tema u studijama komunikacije. Kursevi će vam takođe dati dublje razumevanje današnjih kreativnih industrija i mogućnosti zajedničkih medija. Godina se završava pisanjem (jednogodišnjeg, 15 kredita) magistarskog rada.
Tokom druge godine programa postoji mogućnost obavljanja kursa zasnovanog na stažiranja. Takođe ćete produbiti svoje znanje u aktivističkim, strateškim i preduzetničkim pristupima medijima, a steći ćete veštine u prototipu i vizualizaciji. Program se završava pisanjem drugog magistarskog rada (15 bodova).
Organizacija
Program ima za cilj unapređenje naučnih znanja i veština učenika u medijskim i komunikacijskim studijama. Program je uspostavljen u istraživačkom profilu novih medija, javnih sfera i oblika izražavanja.
Program je osmišljen tako da studentima pruži potrebne veštine za obavljanje posla u medijima i komunikaciji - u kompanijama, vladinim agencijama i organizacijama koje posebno imaju medije i komunikaciju kao svoju oblast delatnosti, kao i u kompanijama, vladinim agencijama i organizacijama koje zavise od medija i komunikacija u cilju obavljanja svog poslovanja. Program takođe daje podobnost za dalje studije na terenu.
Program obuhvata 120 kredita. Ona je zasnovana na vebu i predaje se na engleskom jeziku. Po završetku školovanja student je stekao najmanje 60 bodova iz osnovne oblasti medijskih i komunikacijskih studija.
Mogućnosti za karijeru
Nakon diplomiranja, imaćete kvalifikacije potrebne za rad u medijima i komunikaciji. Skup veština i znanje koje razvijate tokom studija dragoceni su za brzo rastuće kreativne industrije. Kompanije, vlada i organizacije su drugi mogući poslodavci jer postaju sve više zavisni od komunikacije i medija u svom poslu. Ovaj program je namenjen onima koji žele da preuzmu aktivnu ulogu u razvoju medijskog polja. Takođe pruža osnovu za dalje postdiplomske studije.